2010 Trapani

8 september 2010 - Trapani, Italië

Dames A. en D. hebben op het laatste moment nog een aangename trip geboekt naar Trapani in het Westerse puntje van Sicilië, Italië.

Ons B&B in de stad is super! Het eerste bordje pasta smaakt lekker!

Wat een rotweer! Met de trein naar Marsala. Het blijft regenen dus etalages kijken, thee drinken met wat lekkers en een potje Yahtzee. De dag sluiten we af met een heerlijk etentje in Trapani. Tonijn en zeezout nemen we mee als souvenir.

Met de kabelbaan naar hogere sferen: Middeleeuws dorpje Erice. De lunch is echte Italiaanse pizza!

We ontdekken een ander gedeelte van Trapani. Marktje, overdekte vishal en een wandeling langs de rotskust waar een stevige wind staat. Een paar uurtjes strand en een lekker etentje bij een ober met mooie krullen! :-) Oud en jong flaneert op zaterdagavond door de straten van Trapani.

Met de snelle boot naar het eiland Favignana. Even aan het strand liggen, zwemmen en slenteren door het dorpje. Bijzonder, wanneer we weer terug zijn in Trapani komt er een processie langs. De oude dametjes sommeren ons op te staan als het beeld van Christus langs ons wordt gedragen. We eten voor de laatste keer bij het leuke restaurantje. Hier is geen menukaart, maar de serveerster vertelt elke dag welke verse specialiteiten er die dag zijn. Super!

Speciaal om 7.00 opgestaan om nog wat uurtjes zon te pakken. Opruimen en terug vliegen naar Eindhoven. We hebben heerlijke dagen gehad! Voor herhaling vatbaar, zo'n onverwachte trip.