2013 Kreta Vamos

4 september 2013 - Kreta, Griekenland

September 2013
Dag 1. We komen 's avonds laat aan op het vliegveld van Chania en rijden naar ons mooie olivehouse in Vamos. Eerst maar eens slapen.

Dag 2. Geweldig klein dorpje, 2 kleine supermarktjes, de dames in het zwart gekleed houden op straat een gesprek en we drinken Griekse koffie en thee op het pleintje. Daarna is het tijd voor een Griekse lunch in eigen tuin. MJAM!
Met de auto naar een strandje in de buurt. Onderweg komen we de eerste Kri-Kri's op de weg tegen, 'wilde' geiten.

Dag 3. Rethymnon. Toeristisch maar een gezellig stadje.

Dag 4. Via schitterend landschap rijden we naar de Zuidkust. IN Chora Sfakion pakken we de boot naar Loutrou. Een dorpje waar je alleen te voet of per boot kunt komen. Een paradijsje.

Dag 5. Richting het strand Almyra. Onderweg een tussenstop bij een glasblazerij. Ze hadden er mooi spul staan! We hebben een heerlijke middagje zee en strand!

Kreta, mooier, verrassender en veelzijdiger dan ik had verwacht.