2014 Vietnam Achter op de bike

3 mei 2014 - Đông Giang, Vietnam

Cool joh! Ik heb urenlang met een grijns op mijn gezicht gezeten! Je rijdt langs:

• dorpjes
  • kippen en koeien op de weg
  • kerkje waar je mensen ziet bidden
  • buffels in het veld
  • rijstvelden en mensen die oogsten. Of met een machine of ouderwets handwerk Lotusveld
  • hoog de bergen in
  • schuilen voor regen en onweer. Blij dat ik ballonnen en kleur-ansichtkaarten bij mij had. Dat gaf een leuk contactmoment met de kids
  • ik lijk Maxima wel: zwaaien...HELLO, HELLO!
  • bij een watervalletje vindt een meisje van 12 mij reuze interessant en ziet mij als haar nieuwe vriendinnetje
  • overnacht in een hotel in Prao, een klein dorpje. We eten heerlijk in de keuken van de eigenaren. Slecht geslapen op een keihard bed. Ontbijt met een Franse baquette en gebakken ei.
  • een bezoek gebracht aan een minderhedendorpje. Geeft een mooi contactmoment maar ik voel mij ook een beetje opgelaten
  • echt mooi oerwoudgebied, ik rook kaneel, zag mensen casave schoonmaken en rijst drogen, harken en zeeven.
  • Mr. Thong was een fijne gids en chauffeur! Moe maar voldaan kwam ik aan in Hue.