2014 Vietnam Hoi An 2

2 mei 2014 - Hoi An, Vietnam

Dinsdag 29 april een dagtrip naar de tempel My Son gemaakt. De weg er naar toe, vanuit de bus de wereld aan je voorbij zijn glijden, vind ik al mooi. Dinie en luisteren naar een gids is niet zo'n goede combi. Dinie en luisteren naar een gids in een bloedjehitte is HELEMAAL geen goede combi. Vaak ff weggesneakt dus om foto's te maken. My SonTot...de camera kapot ging. Echt balen. 's Avonds een andere gekocht, want vakantie zonder camera is geen vakantie. :-)
De tour ging nog verder langs een dorpje met houtbewerkers, mooi spul! De eerste souvenirs zijn ingeslagen. Van het geld van mijn lieve fam, een tas gekocht! Ik miste Jan vandaag erg en dan ben je nog maar een week weg...

Woensdag 30 april op pad geweest naar het oude gedeelte van het dorp. Met een ticket mag je een aantal oude huizen en Chinese tempels in. Erg mooi! Echt genoten.

Donderdag 1 mei eerst de op maat gemaakte kleding gepast: bijna goed. Contact gehad met 1 van de kantoren van de Easy Riders, voor een 2-daagse trip achter op een motor. Vragen ze $ 455! Ze zijn niet goed wijs! Leuke anekdote: ik vraag aan een meisje naar dit kantoor, kon het nummer niet vinden. Nee, ze heeft ECHT GEEN IDEE! Ik denk: dat kan niet. Het moet ergens hier zijn! Loop ik iets verder. Is het haar buurman! Alleen zat ie die dag dicht. Hoe vindt je die? :-)
Op de bike naar het strand geweest. Harstikke leuk! Aan het eind van de dag komen alle Vietnamezen naar het strand om samen lekkere hapjes te eten. Via een omweg teruggefietst. Echt erg mooi, langs de rijstvelden, stukjes landbouw en kleine gehuchtjes.
Op straat Com Ga gegeten, rijst met kip en groenten, € 1,30.

Vrijdag 2 mei al vroeg op voor mijn kookles! Ik was de enige cursist. op de markt was dat een voordeel. Leuk man, daar kan ik wel uren rondlopen! De gids probeerde mij te overhoren. Weet ik veel hoe al die groentes en visjes in het Engels heten! Schitterend wereldje!
Daarna aan het werk. Mijn gids legt alles in het Engels uit en ik moet een Vietnamees meisje nadoen. Chop Chop!
Menu:

• Fresh springrolls
  • Green papaya salad
  • Fish in bananaleaf

Het smaakte echt heerlijk, alleen was meer gezelschap wel leuk geweest. Ze gebruiken in deze keuken ontzettend veel suiker, dat wist ik niet.
's Middags nog fijne uurtjes op het strand gehad. Bij het stallen van de fiets, wordt je nummer met krijt op het zadel geschreven. Handig!