2015 Cuba Guanabo

9 mei 2015 - Guanabo, Cuba

Zaterdag 9  en zondag 10 mei 2015
Om 7.00 ontbijten, 7.30 vertrek naar Havana vliegveld. Hier zwaaien we T uit. Weer een stukje afscheid. Met de taxi naar Guanabo. Om 16.05 arriveer ik hier. Een lange reisdag. Een leuk stekkie voor mij alleen. De eigenaresse waarschuwt voor diefstal op het strand. En als de politieagente dat de dag erop ook doet, lig ik toch wat minder relaxed in het water. De ogen gericht op mijn tas. :-)
Het is een beetje een gribusdorpje. De eerste avond eet ik bij mijn casa, was niet zo bijzonder. Mijn gastvrouw kan erg goed Engels, maar ik zal haar alle dagen niet zien. Alleen even dus in het begin en aan het eind. Jammer. Na alle gastvrijheid van de eerdere casa's valt dit tegen.
Zondags is het moederdag. Een belangrijke dag hier. Ik heb nog nooit zoveel mensen met een rumfles in de hand gezien. Zowel in het dorp als op het strand. :-)Hele gezinnen zijn deze zondag bij elkaar.
Nog even gesproken met 2 Bulgaarse jongens die hier 11 dagen zitten. Nou, dat lijkt mij toch niet echt super. Gegeten bij de 'Italiaan' . Het gezelschap: een oudere Duitse meneer in wit hempie, zonder gebit met Cubaanse vrouw en een Vlaamse dronken meneer met zijn Engelse vriend is niet een echt een feestje. Dus: la cuenta por favor!

Maandag 11 mei 2015
Na een onrustige nacht nog even in de zon gelezen en met de taxi naar het vliegveld. Een lange vlucht. Maar wat heb ik een geweldig reis gehad! Mede dankzij mijn reisgenoten en vooral dankzij Miranda. Pura travel!