2015 Cuba Soroa

30 april 2015 - Soroa, Cuba

Donderdag 29 april 2015
We nemen afscheid van Sofia en rijden naar Soroa. Onderweg voel ik de vering onder mijn billen. Of het nu aan een gordo (dikke) Dinie ligt, ik weet het niet, maar de schokdemper heeft het moeilijk. Oslenis kruipt onder de auto, ander schroefje er in en hup, we kunnen weer. Inventief hoor! In Soroa bezoeken we een orchideëntuin. Erg mooi! Ook van allerlei planten vanuit de hele wereld en een gids die leuk vertelde. De nationale trots: de vogel toccororo hebben we ook gezien!
Wanneer de andere naar waterval lopen, blijven T en ik lezen. Van een meneer krijgen we een kleine mango, om het sap uit te zuigen. Hartstikke lief. Als dank geef ik hem wat stickers en ballonnen voor (klein)kinderen.
Onze casa Maya is een mooi stekkie. Allemaal bloemetjes in de tuin. En ik heb zowat een heel appartement voor mij alleen. Het regent die avond weer dik, maar onder een afdak eten wij toch fijn buiten. Als toetje een soort muntthee, lekker. T heeft best last van haar schouder, dus voor ons weinig actie vanavond en vroeg naar bed.