Ayutthaya 2 maart

2 maart 2016 - Ayutthaya, Thailand

De klok bijna rond geslapen. Timo uit Duitsland schoof bij mijn ontbijt aan. Zijn vriend was nog niet wakker.
Fiets met mandje, charming petje op en links blijven maar. :-). Stelletje oude stenen, zullen sommigen zeggen. Maar ik geniet van t fietsers en in eigen tempo wandelen tussen de resten van dit oude koninkrijk.
Hoe moet t hier geweest zijn in die tijd?
Niet veel trek maar n kleine noodlesoep en stukjes gebakken banaan in kokossaus is best lekker.
Bijzonder: de mensen zien offeren en eren in n tempel met n grote gouden budha. Een oude monnik, oud echtpaar met zoon (frisse tegenzin dus met de mobiel in de weer), jong meisje(schudden met de stokjes voor advies) etc.
Ff op de kamer afkoelen. Treinkaartje en guesthouse voor vrijdag geregeld; Phetchaburi. Nog ff gekletst met de duitse boys. Dat is wel gezellig dat je af en toe leuke mensen tegen komt.

Hapje eten: mevrouw verras mij maar. No spicy! Gaat ze doen, no spicy. Voor je t weet zit je te pielen om chili van je kip te peuteren. Dus mam, t koppie thee uit jouw mok smaakt vanavond extra lekker!
N fijn daggie dus!

Lange verhalen. Maar er zijn mensen in mijn omgeving met BREDE belangstelling. ;-).
En als ik iedereen los app, ben ik zo lang bezig. Doei doei!

1. Marijke T:
    Hoi Dinie,

Klinkt heel exotisch allemaal, heerlijk voor je!
    Maak je weer fleurige foto's? Van de bijzondere mensen die je meemaakt en van de prachtige kleurrijke omgeving? Ik zie ernaar uit!

Warme groet uit koud Nederland,

Marijke
  2. Henny:
    Mam geniet van je verhalen! (en ik ook). Dikke knuffel van mam en Henny
  3. Mieke:
    2 maart 2016
    Hey Dineman, heerlijk je belevenissen te lezen en geniet( nooit met mate:-))
    Hou je goed en een dikke knuffel
  4. Annemieke Korten:
    2 maart 2016
    Heerlijk verhaal ga zo door! Wij genieten mee.;-)