Castiglione di Sicilia

21 september 2017 - Castiglione di Sicilia, Italië

Na n zeer lange nacht voelen we ons wat beter. Uitgebreid ontbijt op de boerderij, heerlijk. We moeten wat tijd overbruggen want om 15.00 wachten de schoonouders van de verhuurster ons op bij de trappen van de kerk om ons voor te gaan naar ons 3de huis. :-).
Het dorpje Linguaglossa is erg leuk. Wel 3 kerken bezocht! (In t buitenland kom ik er vaker dan in NL mam. :-)). Kleurige huizen in matte kleuren, vaag zwart van het roet, met ijzeren balkonnetjes. Lunch in n grappig tentje (bakker, ijssalon, fruittrekmachines en tete-a tete plek voor de jongelui) waar ik arancine eet: gepaneerd bolletje gevuld met rijst en ragout.
Twee aardige oude mensjes wachten ons op en rijden voor. Oeps, wat n steil weggetje en we steken de eenbaans-spoorlijn over van de circulare. (Treintje rond de Etna). Midden tussen de velden met wijnranken ligt ons rode huisje met zwembad. Schattig. Net zoals deze mensen. Met handen/voeten en een paar woorden Italiaans van omze kant begrijpen we elkaar. Gastvrij liggen er overheerlijke koekjes voor ons klaar.
Eerst siësta op de veranda. Daarna doen we boodschappen en koken overheerlijke... pasta met salade. Wel binnen eten want n keiharde wind blaast om het huis. Koppie thee en tevreden rollen we t bed

D voelt zich nog niet zo jofel en blijft thuis. J gaat op pad met de auto en komt tot 1750 meter hoogte op de Etna. Witte berkenbossen en gele grassen steken mooi af tegen het zwarte lava. Frips is het boven met 10 graden en n stevige wind, maar prachtig.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade