Cefalu

26 september 2017 - Santo Stefano di Camastra, Italië

Ons leuke huis vaarwel gezegd. We vertrekken met onweer en regen. Toch maar n stukje de bergen door waar t weer wat opklaart. En...we zien de Etna met sneeuw! Bijzonder. Extra bijzonder door de bruin/gele grasjes en kruiden op de voorgrond. Geweldig landschap!
In Navara di Sicilia lunchen we. T restaurant zit vol Italianos, n goed teken. Als voorgerecht antipasti. J n bord pittige spaghetti en ik n worstje met salade.
De kids hier moeten zich toch stierlijk vervelen tijdens de lange maaltijden met de tutto familia! ;-).
Echt n leuk dorp! We vervolgen onze weg via de snelweg. Je moet ervoor betalen maar de kwaliteit is zo zo. Super oneffen maar je kunt wel doortuffen. Beetje gek van al die tunnels dus blij als we er zijn.
Het huis is modern, strak, met kunst aan de muur o.a. gemaakt door di mama van eigenaar David. Het heeft n fabuleus uitzicht over het stadje Cefalu.
Nog snel met de auto n paar boodschappen doen in n megagrote super Deko. We zien onszelf al heerlijk relaxt ontbijten op ons terras. In dit huis geen wifi dus komen de verslagen en appjes wat minder frequent. Ciao!

Inderdaad relaxt ontbeten. Slapen was wennen. De hoofdsteun staat apart van t bed en is van metaal dus als je je omdraait en je kussen er tegenaan komt lijkt t of de wereld vergaat. ;-).

Hup bikini aan en naar t strand. Geloof niet dat die pasta's zorgen voor n dunnere buik.:-(( Lekker aan t strand gelegen: e-reader, mensen kijken, fotootje maken, J zelfs zwemmen. De ondergaande zon kleurde de huizen goud. Prachtig! Lekker gegeten in n steegje. Actrice Inge Ypenburg (GTST Martine Hafkamp) zat ook op ons terras. Werd begroet als n oude bekende, dus t moet wel n goed plekkie zijn. ;-). Cefalu: n toeristisch maar mooi sfeervol stadje.

Wederom rustig de dag begonnen. Naar t keramiekdorpje Santo Stefano. We vinden niet alleen de keramiek leuk, nog n paar borden gekocht, maar ook de steegjes, de gekleurde huizen met balkonnetjes en de piccolootjes (die hele kleine vrachtautootjes). Om 15.00 pas aan de lunch betekent dat er alleen nog pasta te krijgen is. Ciao!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mieke:
    26 september 2017
    Aaah heerlijk die pasta en haha die dunnere buik..fijne bijkomstigheid zeg:) komt t niet door vakantie en ontspanning???
    Geniet nog fijn dikke zoen Mieke
  2. Anyta Mulder:
    26 september 2017
    Inmiddels weer twee dagen ah werk, lees ik je verslag en verlang direct terug naar Bella Italia. Wat is het er prachtig, hè! Geniet er lekker van samen 😚