Corfu 4

26 april 2018 - Vatos, Griekenland

Eerst naar Gouvia, daar zit n garage met de juiste type band. Onze gastvrouw heeft er even naar toe gebeld om te checken. Het is snel gepiept. Als we dan toch die kant al op zijn, verkennen we Noord/West n beetje. Gouvia willen we zo snel mogelijk uit, wat n drukte! De weg naar Sidari is saai en t dorp zelf is kermis. Misschien is de kust wel mooi maar wij zakken af naar t zuiden langs de westkant. Honger in de buik, maar veel tentjes preparen zich op t seizoen, zijn wel aan t schoonmaken maar nog niet open. In Agios Stefanos lukt t uiteindelijk: souvlaki en gyros.

N weg met mooie blommetjes. En op Afionas n mooi stukje kaap: gele blommetjes komen extra mooi uit bij een baai met blauwe zee. Een paar huizen in t dorpje hebben donkerrode Franse geraniums en/of rozen ervoor. Onderweg nog n waakse gans op de weg en spelende honden op t strand. Bij n viewpoint is t genieten van n schitterend plaatje: uitzicht over zee met rotsen/eilandjes erin, omringd met pastelkleuren. De zee lijkt wel ijs!

Een dag Kerkyra, de hoofdstad van t eiland. Een markt (altijd leuk, jammer dat we de aardbeien en kumquats [specifieke citrusvrucht van Corfu] niet mee kunnen nemen in de rugzak), oude gebouwen, smalle steegjes met wasgoed aan de lijn,, balkonnetjes, een ijsje van mam, winkels, kerken en veel verschillende soorten mensen. Leuk hoor! Laat, maar moe en voldaan komen we thuis.
Iedereen n fijne koningsdag!

1. Annemieke Korten:
    27 april 2018
    Leuk, nog niet vol met toeristen? Omdat je schrijft dat er veel stalletjes nog aan het schoonmaken zijn?
    Jullie ook een fijne konings dag! We gaan de fiets op, richting Oldenzaal!