Phetchaburi 4 maart

4 maart 2016 - Tambon Ban Kum, Thailand

De Brabantse nachten zijn lang. Dinies Thaise zijn kort. Gewoon klaarwakker met de oogjes open richting t plafond. De wekker roept. Uitchecken, ontbijten en met de sorng taa ou (motorvehikel met 2 bankjes aan de achterkant) richting trein. Kaartje kopen voor t deel tot bangkok. Voor t 2e deel heb ik al n kaartje, via hotel. Want dit is n grote, drukkere lijn.
2e klas =arco = ramen open en n fan in t gangpad. Best te doen. Naast mij zit/ligt de lange jonge versie van pianovirtuoos Wibi. Hij lijkt er echt watvop. Kijkt ook met zo'n verwonderde blik de wereld in. En naar de falang (vreemdeling) naast m. Met de songtaw, schrijf ik voor t gemak, naar t guesthouse want deze ligt wat buitenaf.

Ik had trek dus ff n douche en n hapje eten in de buurt. Tjee n super modern ding met rechte zachte stoelen en airco. Springrolls zijn lekker. De noodles, mwah ging wel. En n sapje was n heel kannetje vol bevroren sap. Wat natuurlijk vanzelf dunner wordt.
Morgen maar n beetje met de fiets t dorpje verkennen. En waarschijnlijk nog n keer de songtaw huren voor bezienswaardigheden verder weg.

Tja, dat heb je nu met de wifi. Enige gast hier, buiten t dorp, niks te beleven. Dus de verslagen zijn gedetailleerd! ;-).

Jullie allemaal n goed weekend!

1. Marijke T:
    4 maart 2016
    En voor nu: oogjes dicht en snaveltjes toe, slaap lekker!