Phetchaburi 5 maart

5 maart 2016 - Tambon Ban Kum, Thailand

Gelukkig wat beter geslapen. Van gastvrouw Nit toast, fruit, thee en sticky rice met banaan gekregen. Misschien na de smalltalk over de tuin denkt ze iets beter over mij. :-)Had n.l. gisteren gevraagd of ze n laken voor mij had i.p.v. de 'spreihanddoek' die er lag. Vond ze wel heel raar. Yep, thats me!

Beetje omgefietst in 32 graden op weg naar t oude zomerpaleis/landhuis van wijlen koning rama V. De thai kent geen Engels. Dinie geen thais. Wilde al bijna de moed opgeven. N modern tentje met airco ingedoken. Hot tea? Wat is dat? Toen dat duidelijk leek: no have. Grrr, dit is mijn dag niet! Allerlei mierzoete drankjes wel maar dan maar water. Koppie weer koel. Locatie gecheckt. En verder.
Wat blijkt. De plattegrond van Nit is n slag gedraaid. Dus Noord is niet bovenaan! Nou ja! Wie doet dat nou!

Het zomerpaleis is door n Duitse architect gemaakt in 1910 voor koning Rama V. Inrichting is kaal, strak, met groen betegelde pilaren en platen van koper. Mooi toch wel!

N oudere meneer staat achter allemaal bakjes. In mijn beste gebarentaal vraag ik of t niet spicy is. T jonge jochie begrijpt mij. Een worst, rijst en groente met gember. Lekker! Thai boksen op tv Bas! Maf hoor. Geloof toch niet dat ik dit live hoef te zien! Rood dacht dat ie de beste was. Maar de hand van blauw ging omhoog.

Thuis afkoelen en wasje doen.

Eind van de middag fiets ik weer sloom t dorp in. Tjeetje, weer zo'n megagroot tempelcomplex. En aan de overkant nog 1!
Mooie muurschilderingen.
Er lopen allemaal kids rond, gesminckt en verkleed. Klaar voor n top optreden! Grappig. En de ouders en ik, maar foto's maken. ;-)
Inderdaad Jan, bij n straatstalletje noodles gehad. Mjam. En verse papaya en ananas toe. Gekocht bij 2 gezellige dames dus n fotootje!
Nog even bij de grote show geluisterd. Mwah is toch niet mijn zaterdagavond bestemming. He, waar is mun fiets gebleven in alle drukte? Meneer de verkeerspolitieman....Motorbike? Uh nee, fiets. Kent ie niet.Gelukkig t point it boekje bij me. En ik wijs de fiets aan. Ohhh...die. Hij helpt mee zoeken. Een alerte meneer zegt dat er 20 meter verder n fiets tegen n witte muur staat.

He...is ook n witte muur he!
En ook voor n tempel he! ;-)))

Morgen met n songtaw langs n ander paleis en n grot. Maandag naar hua hin. Waar ik nu n hotel/guesthouse voor ga regelen.
Fijne zaterdag allemaal!

1. Bob:
    5 maart 2016
    Tijd om een scootertje te huren, Puppe? Dagje door de natuur toeren, lekker met de wind door je haar ;-)
  2. Mieke:
    5 maart 2016
    Geweldi Dineman, heerlijk genieten en ik sluit me bij mn voorganger aan, lekker de wind door je haar, verkoeling. Groet uit n koud Nl