Phetchaburi 6 maart

6 maart 2016 - Tambon Ban Kum, Thailand

Met de songtaw naar n oud paleis. Met kabelbaan omhoog. De Aziaten vinden t boeiend dat ik naast hen zit. Foto!
Echt n mooi paleis. Handige jongens die koningen vroeger! Mooi aangekleed met potten en bloemen. Mooie inrichting ook, helaas geen foto's maken. Sam en Bas: jullie mooie sjaal is als beenbedekking gebruikt uit respect voor t koningshuis. :-).
Via t voetpad naar beneden waar t uitkijken is geblazen voor valse makaken. Nee mam, wijs geweest, deze keer geen dieren geaaid! Als je niet uitkijkt nemen ze de hele stad over!

Hierna naar de grot, waar op 2 plekken t licht mooi naar binnen valt. Een grote gouden zittende budha met offerplek maakt t plaatje compleet. Erg mooi!

Met t point it boekje in de hand nodig ik meneer de chauf uit om samen met hem ergens te eten. Helaas laat hij mij alleen eten.

Thuis wilde ik n foto van mijzelf maken in de mooie tuin. Nit wilde dat wel doen. Prima! Nou, n hele serie! Wel met Dinies zonder voeten...:-).

Nu weer de bekende break. Straks n happie in de stad. Morgen om 12.30 n uur in de trein naar Hua hin, waar ik wat langer zal verblijven.
Fijne zondag allemaal!

1. Annemieke Korten:
    6 maart 2016
    Het gaat lekker zo te lezen en te zien op de foto's. Hier gaat het ook goed. Lucky heeft gisteren certificaat gehaald. Maar niet op basis van het examen ze balte er niets van.maar op basis van de voorgaande lessen. Wat een eigenwijs hondje is het!
  2. Henny:
    6 maart 2016
    Ook deze (zon)dag heb ik mam jouw verhaal voorgelezen. Onze telefoongesprekken krijgen zo een extra dimensie :-) Mam is wel een beetje jaloers op de warmte in Thailand. Ze vindt het weer in Nederland maar kil en koud...

Lieve groetjes van ons allebei.
  3. JanO:
    6 maart 2016
    hi Dinie, zo te lezen vermaak je je uitstekend en is het daar erg mooi, vraagje staan er ook foto's in dit blog? heb alleen op de app. gezien, veel plezier ! gr. Eiiy