Prachuap Khiri Khan 12 maart

12 maart 2016 - Prachuap Khiri Khan, Thailand

Vanmorgen de zonsopkomst bewonderd. Mooi!

Na n yoghurt, fruit en muesli stap ik in de saleng. Zo heet de tuk tuk hier dus. En wat voor 1. Mooi paars! Op naar Dan Singkhon, n plaatsje bij de grens met Myanmar. (Birma) In ons guesthouse sprak ik de Lisabonse Ines en gevraagd of zij en haar man Pedro zin hadden om mee te gaan. Dat deden ze. Gezellig! En wat leuk toch altijd zo'n markt! Orchideeën, houten meubels, sjaals ( jij mag er 1 uitzoeken zussie!), hoedjes, groente, fruit en allerlei happies natuurlijk. Nog doppinda's gekocht mam! Het smaakt meer naar n zoete boon.

Dames met de gezichten wit beschilderd komen uit Myanmar. Dit doen ze voor de mooiigheid.

Ook onderweg vind ik t al leuk. Met t windje in je snufferd tuffen we langs huizen en velden met ananassen onder kokospalmen. Met chauffeuse La drinken we nog n icetea en weer terug.

Ff pauze op de kamer. Hierna naar t strand dichtbij. Is alleen n smal strookje achter de boulevardmuur. Om 17.15 is t nog steeds 32 graden. Zometeen de nightmarket weer op. Ik hou t hier nog wel ff uit. :-).