Prachuap Khiri Khan 13 maart

13 maart 2016 - Prachuap Khiri Khan, Thailand

Gefrituurde groente, zoete roti en mango. Dat is de oogst op de nightmarket van deze avond. Ook speel ik nog voor ehbo-er. N jochie valt. Maar gelukkig is tante Dinie in de buurt met zakdoekjes en n megagrote pleister. Iedereen blij!

En wat is n zaterdagavond zonder massage? Niets!
Dus op de pier...
Met 8 man naast elkaar...
N stevige voet- en onderbeenmassage.
Voor 100 B. = 3 euro. :-).

Fietsje gehuurd. Eerst langs n klooster. Ik blijf t bijzonder vinden al die pracht en praal. Deze heeft mooie muurschilderingen en vele shrines van overledenen.
Verder naar t noorden liggen de kleurige vissersbootjes op t droge. N kleine poes miauwt. Nog geen visje gehad vandaag?

Weer n stukje verder n zoetzure vissoep, lekker maar die grrrraatjes. Mooi uitzicht!
Als ik bij n tentje mokka bestel vraagt ie: cold? Yes cold! En ik krijg m warm. Tja, m'n uitspraak zal wel heel slecht zijn...

Ik wil graag naar n strand 4 km verder en ga op zoek naar n motortaxi. T meisje van t coffeestation rijdt weg op haar bike: op zoek naar...komt terug. No have. Ik doe t zelf wel! Wil er niets voor hebben. Zelfs niet na aandringen. Lief! t Strand is wel aardig. Geen ligbedjes (had ik mij op verheugd ter afwisseling van de harde matrassen), maar ouderwetse houten strandstoelen met n gestreept doekie. En er is geen zon meer op t strand, alleen in de zee. Dus dobber ik daar in! Gewoon warm dat ondiepe water!
De thaien gaan allemaal gekleed de zee in. Verder ook geen toeristen. Alleen n Dinie in bikini. Das wel vreemd.
Wel tof: eten bestellen en aan t strand opeten. Rijst met seafood; wel 5 stuks! Maar locatie is top!

1. JanO:
    13 maart 2016
    Ha Dinie, da's relaxed meid, wat een Welness! gr jano
  2. Edith Velthausz:
    14 maart 2016
    Hoi Dinie,
    wij zijn weer heelhuids terug uit Tanzania.
    Nog veel plezier de komende tijd.