Rhodos 4

11 mei 2017 - Ialisós, Griekenland

Ken je t verhaal van die excursie naar Halki? Ze gingen niet...te harde windstoten. Balen dus. Beetje hangen op de kamer en later nog n stuk op t kiezelstrand gelopen. 2 surfers deden nog n poging maar de rukwinden waren hen de baas. Bakkie thee gedronken in n modern tentje en mijn boek uitgelezen .
Heb last van rode jeukbultjes, n fikse allergische reactie op...wat, dat weten we niet. In de loop van dag werd t erger. Vanavond bij de dokter infuus gekregen en zalf en pillen mee. Hopelijk wordt t snel beter...

Gek van de jeuk maar toch iets van de dag maken. Wilde n scooter huren maar ik moet oppassen met de zon. Das niet slim. Dus de oude stad Rodos weer ingedoken.Het oude paleis is echt prachtig. Op de klokkentoren over de daken uitgekeken. Homemade moussaka gegeten welke overigens heerlijk was, maar bij de ober zat er meer in dan alleen appelsap.

Na n slechte nacht nu dan toch naar Halki. Joepie! De onstuimige boottocht verloopt goed en de aankomst bij de kleurige huizen en boten doet schilderachtig aan. Ik heb de luxe de gids voor mij alleen te hebben. We maken een rondje langs mooie plekken. De kerk heeft een schitterend kleurrijk interieur. Foto's maken lukt vandaag wel. We drinken n kop thee waarna ik alleen verder struin. Strand, kerk met begraafplaats, huizen, boten en bloemen. Bijna geen tijd om te lunchen. ;-). Gelukkig maak ik er tijd voor: Griekse salade en kleine garnaaltjes die je op z'n Halki's zo kunt eten. Heerlijk!
Echt n Dinieplek = Halki!
's Avonds in t dorp bij t restaurantje bij de kerk stifado (gestoofd rundvlees met ui) gegeten. Met n rond buikje naar bed.

1. Anyta Mulder:
    11 mei 2017
    Klinkt als zonneallergie... ben (of was) ik ook bekend mee. Klinkt allemaal heerlijk!