Roque de Los Muchachos

15 september 2016 - Puntagorda, Spanje

Vanmorgen eerst n rondje tuin. Goh, wat n mooi stekkie is t toch.
We rijden naar de hoogste berg van La Palma: roque de Los Muchachos op 2400 meter hoogte. Dit zorgt voor een fiks aantal haarspeldbochten.
Hier zit ook het grote observatorium. Het melkwegstelsel; de sterren en planeten worden er bestudeerd. Het levert voor de leek grappige teletubbie-achtige objecten op, temidden van grasjes en vetplanten. Oerol? ;-).

Je kijkt diep de krater in, sommige stukken bedekt met dotten wolkenwatten. Ruwe rotsen in diverse tinten. Tussenfoor n geel bloemetje. Over n rots/flagstonepad loop je naar n uitzichtpunt verder op. Gelukkig hier geen hekken.
Wat n diepte.
Wat n kleuren.
Wat n wolkenpartij.
Wat n bijzondere plek!
Echt mooi om gezien te hebben. Jan doet nog 1 wandelingetje extra. Ik lees in mijn e-reader op 1 van de mooiste plekken van de wereld, regelmatig opkijkend om te genieten van deze plek.
Oh ja, ook nog n 'paar' foto's geschoten. :-)

Onderweg naar huis eten we n visje, gekookte Canarische aardappeltjes met salade.
Toetjes: bosbessen cheesecake en principe alberto: chocolademouse met amandelen. Allemaal net zo lekker als t klinkt.

Thuis genieten we op ons terras van een zeer mooie zonsondergang. Tevreden sluiten we onze kijkers.....zzzz....