Trapani 1

13 september 2017 - Trapani, Italië

And...here we are! In Trapani aan de noord-westkust van Sicilie. De naam alleen al. In 2010 was ik hier al n keer een paar dagen met A. We hebben n voorspoedige reis gehad vanaf Eindhoven. En J loodste ons veilig in de witte gehuurde Toyota Aygo, door t chaotische Siciliaanse verkeer. Ze doen maar wat: no rules.
We hebben n appartement met vanaf de 10de etage n prachtig uitzicht over de zoutsalinas, stad en vertrekhaven van de veerboten. De bouw en de kleuren doen Noordafrikaans aan.
Een paar boodschappen gedaan, kleine salade thuis gegeten. Keimoe t bedje ingerold.

Vanmorgen rustig gestart. Eerst bij onze buurman de traiteur, lekkere hapjes gehaald. En n verkenningstocht door de stad gemaakt. Smalle steegjes, hoge gebouwen, balkonnetjes met n smeedijzeren hekwerk. Schreeuwende mama's, bellende belangrijke zakenmannen en flirtende hangjeugd langs de boulevard. Ook "rijkere" gebouwen, kerken etc. met Barok-invloed.
Na de siësta een ander stuk van de stad doorkruist. Helemaal mooi door zacht avondlicht. Een paar fotootjes geschoten. ;-). Vissersboten, steetlife en kerken.
Overheerlijk gegeten! Rolletjes zwaardvis met geitenkaas, pasta met amandel, aubergine en pesto. Plus citroen tiramisu. Ja, allemaal net zo lekker als t klinkt. Gewoon buiten eten! Toppie!

1. Annemieke Korten:
    14 september 2017
    Je maakt ons wel erg jarloers zo! Waren ook al mooie foto's op de app kan het me helemaal voorstellen hoe je daar rond loopt! Veel plezier nog
  2. Mieke:
    14 september 2017
    Heel jaloers idd sluit me bij Annemieke aan. Groet uit een regenachtig Zutphen en genoet er lekker van! Dikke zoen