Pina 2

22 september 2019 - Pina, Spanje

Vr 20/9/19 Vandaag komt J langzaam op gang. Maakt niks uit want hé, t is vakantie! We rijden n Algaida, dorpje dichtbij en wagen ons aan een echte traditionele Mallorcaanse maaltijd in n traditioneel restaurant: Ca'l Dimoni (duivel)! Grappig: families, oudere stellen voor ze boodschappen gaan doen of hun wekelijks uitje, van alles zit hier. T is er bomvol. Sobrasada (specialiteit van hier = paprikaworst met n zachte binnenkant), frietjes en n simpele salade. De cheesecake met cranberries smaakt heerlijk!

20190920_151750

We bekijken talayots: ruïnes van oude beschavingen: wachttorens/huizen. Alles ligt in n prachtig landelijke omgeving.

20190920_185110

In t leuke dorpje Montuïri knopen we met 2 mannetjes n gesprek aan, als we naast hen zitten op straat aan n drankje. Moeilijk te verstaan: Catelaans èn binnensmonds. :-). De foto van deze amigos stuur ik naar ze op. Eén van hen doet me erg aan papa denken.

20190920_160259

Zat 2/9/19 een drupje regen, benauwd weer met n luchtvochtigheid van 80% en 28 graden. Bij de bakker, anex bar, anex lunchroom, anex 1 schap supermarkt haal ik n vers brood. Tarwe en bruin hebben ze niet, wel normal. = wit.

We rijden n Colonia da Sant Jordi voor n lunch en komen langs de zout salines. Helaas niet zo heel veel van te zien. Alleen via n verschrikkelijke rondleiding bij n toeristisch bedrijf. Dat doen we dus niet! Ik word ook de hele tijd in t Duits aangesproken hier. Bah! Na de lunch heeft J nog de moed voor n wandeling in dit benauwde weer. Ik hou t bij ff lekker lezen op n bankie.

Onderweg  naar huis treffen we n mooi weggetje met (amandel?)bomen, met kruiden eronder en sporen in rood/bruine grond. Erg mooi plekkie.

s' Avonds is er 'groot' feest in ons dorp. Simple but fun, zoals onze gastheer zegt. Iedereen neemt rond 21.00 eten mee naar t plein. Wij dus ook. ;-). S kijken of de Pinaren onze pastasalade appreciëren. De straten zijn versierd met allerlei vlaggetjes. En van stro/takken hebben ze poppen bij de deur gemaakt.

We zijn terug: blijkt dat iedereen gewoon z'n eigen eten nuttigt. En ook alleen maar praat met z'n eigen familie. En allemaal geweldige optredens. ;-). Zitten we daar...ook wel lachen hoor. Naast ons een groep verstandelijk beperkte mensen. En aan de andere kant n familia waar we nog n stukje meloen v kregen. We mochten nog wel bij onze gastheer komen zitten, maar we hebben m lekker met z'n vrienden gelaten. Nou...ik weet wat wij morgen eten...pastasalade! Trustuh!

20190921_09254020190921_09282020190921_092615

1. JanO:
    23 september 2019
    Mooi verteld Dinie. Doe of je gek bent had de pasta uitgedeeld. Hoe was die? gr jano