Pollenca 2

13 september 2019 - Pollença, Spanje

We gaan naar t museum v Dionis Bennàssar. N Mallorcaanse schilder uit Pollenca. Mooie kleurrijke schilderijen, tentoongesteld in n prachtig pand; zijn oude woonhuis.

20190911_124151

Na n tussenstop thuis rijden we naar Cape Fermentor voor n wandeling naar Cala Bóquer. Redelijk pittig dus een cabeza rojo para mi :-). Prachtige rotsen met grasjes, dwergpalmen en struiken. Met als beloning n groen-blauwe zee. Supermooie plek! T lijkt de Caraïben wel!

20190911_18143220190911_170716

Thuis koken we samen heerlijke curry met couscous en n salade. En nu? Hangt t met spierpijn op de bank. Haha.

Donderdags staan we klaar om naar t strand Platja Formentor te gaan, glij ik thuis uit op de trap. Stom! Snel koelen! Gelukkig kan ik er nog op staan en iets lopen. Alsnog naar t strand. Mooi hoor! Er zit wel n ei op de enkel dus zoveel mogelijk met t pootje omhoog.

20190912_143500

Vrijdags in alle vroegte de kinderen naar het vliegveld gebracht. Thuis duik ik nog ff t bed in. J gaat op pad n Cala St. Vincente. Mooie fotografenluchten door bewolking met regen.

Ik hobbel nog even door t regenachtige Pollenca: kerk, museum en wat winkeltjes.

Aan t eind van de dag rijden we naar naar n mirador, uitzichtpunt op Cape Fermentor. Prachtig! De grijze rotsen met de gele grasjes, groene struiken en t blauwe water. Met her en der bewolking erboven. Top gebied hier in t Noorden! Morgen verhuizen we naar locatie 2; Bunyola in het westen.

20190913_190905

1. Edith Velthausz:
    14 september 2019
    Genoeg mooie plekjes zo te zien.
  2. Anyta Mulder:
    15 september 2019
    Wat heb je weer mooie foto's gemaakt. Vervelend dat je je enkel hebt verstuikt, maar geen straf om daar met je pootje omhoog te zitten, lijkt me. Geniet ervan ❤