Pollenca 2

13 september 2019 - Pollença, Spanje

We gaan naar t museum v Dionis Bennàssar. N Mallorcaanse schilder uit Pollenca. Mooie kleurrijke schilderijen, tentoongesteld in n prachtig pand; zijn oude woonhuis.

20190911_124151

Na n tussenstop thuis rijden we naar Cape Fermentor voor n wandeling naar Cala Bóquer. Redelijk pittig dus een cabeza rojo para mi :-). Prachtige rotsen met grasjes, dwergpalmen en struiken. Met als beloning n groen-blauwe zee. Supermooie plek! T lijkt de Caraïben wel!

20190911_18143220190911_170716

Thuis koken we samen heerlijke curry met couscous en n salade. En nu? Hangt t met spierpijn op de bank. Haha.

Donderdags staan we klaar om naar t strand Platja Formentor te gaan, glij ik thuis uit op de trap. Stom! Snel koelen! Gelukkig kan ik er nog op staan en iets lopen. Alsnog naar t strand. Mooi hoor! Er zit wel n ei op de enkel dus zoveel mogelijk met t pootje omhoog.

20190912_143500

Vrijdags in alle vroegte de kinderen naar het vliegveld gebracht. Thuis duik ik nog ff t bed in. J gaat op pad n Cala St. Vincente. Mooie fotografenluchten door bewolking met regen.

Ik hobbel nog even door t regenachtige Pollenca: kerk, museum en wat winkeltjes.

Aan t eind van de dag rijden we naar naar n mirador, uitzichtpunt op Cape Fermentor. Prachtig! De grijze rotsen met de gele grasjes, groene struiken en t blauwe water. Met her en der bewolking erboven. Top gebied hier in t Noorden! Morgen verhuizen we naar locatie 2; Bunyola in het westen.