Porto 3

18 september 2018 - Vila Nova de Gaia, Portugal

We lopen naar de overkant, de wijk Ribeira. Zeer druk en toeristisch. De straatartiesten zijn leuk: een vioolkwartet en man die mega grote zeepbellen blaast.
Het plan was om hier op t trammetje te stappen richting t strand: de wijk Foz do Douro. Maarrr...door een marathon lag deze ochtend t hele openbaar vervoer in de prut. Een mega lange rij voor de tram. Er even in gestaan maar hup: tijd voor plan B.

Geluncht op t plein bij rua des flores. Een leuke plek met op straat n virtuoze gitarist. Een cd gekocht. Als we deze thuis luisteren zitten we zo weer hier. ;-).
Wat door de wijk geslenterd en uiteindelijk alsnog de tram gepakt. Achter de vuurtoren n mooie zonsondergang gezien.

Terug in Ribeira wilden we in n gezellig steegje nog n klein hapje eten. Oei...net op tijd de reviews gelezen: een 2,5 van de 5. Het alleen maar bij thee, wijn en kaas gehouden, waar ze ons ook nog teveel voor wilden laten betalen. Ha! Mooi niet!

De dag begonnen met dikke mist, wat schijnt te horen bij deze tijd van het jaar. Afwas, boodschappen, regeldingen.
Gechillt op n mooi uitzichtpunt. T oude, voorheen klooster, was helaas op maandag gesloten.

Vanavond gedineerd in combinatie met fado muziek. Het eten was redelijk maar de fado was een leuke ervaring. Wat n volume! Een man en vrouw waarbij onze voorkeur uitging naar de damesstem. Tussendoor gezellig gepraat met Jane en Dave. Twee gepensioneerde Amerikanen.

1. Annemieke Korten:
    18 september 2018
    Klinkt goed allemaal! Hier nu ook prachtig weer! 30 gr! Nog 1 1/2 dg werken en dan heb ik ruim een week vrij! We gaan nog Campersen in Limburg! Duimen voor komende week ook nog goed wandelweer!
  2. Mieke Voskamp:
    19 september 2018
    Klinkt heel fijn en relaxed allemaal. Geniet lekker!