San Vito, Lo Zingaro en Mazara del Vallo

16 september 2017 - Trapani, Italië

By car naar t natuurgebied Lo Zingaro. Eerst lunchen. Misschien is San Vito wel leuk waar t zesdaagse cous cous festival net is begonnen. Mwah, t braderie-achtige gebeuren trekt ons niet, evenmin als t overvolle strand. Maar de pasta met zwaardvis en aubergine was heerlijk!

Het natuurgebied is echt prachtig. Grillige kust, rotsachtige bergen begroeid met dwergpalmen en allerlei soorten bloemen/kruiden. (Mam, ook dille!) Met de blauwe zee komen de geel/groen/bruintinten extra mooi uit! Afkoelen in zee! Heerlijk!
Thuis n broodje en dan is t al weer bedtijd.

Op deze half bewolkte maar zeer warme dag richting t Zuiden gereden. Held J rijdt: ik vind t rijden in de Siciliaanse steden niet zo fijn.:-( Mazara del Vallo, een dorp/stadje met n kashbah en vissershaven. Een gevarieerde stad want heel veel kerken/gebouwen in okergeel steen met barok-invloeden. In n zeer overdadige maar prachtige kerk bleef de priester tegen ons aankletsen in rap Italiaans. ;-).
Heerlijk ijs gegeten, traktatie van mam! De lunch was met Tunesische invloeden in de kashbah. Zeer smalle onlogische steegjes. Alleen was er op zaterdagmiddag niet zo veel leven in de brouwerij. De vissersboten en vismarkt doen armoedig aan. Mooi voor ons om te zien maar keihard werken voor die lui. De terugweg langs de salinas, zoutvelden, nog net voor t donker geeft n zachtroze gloed boven de molentjes en witte bergen zout. Mooi hoor! Al weer n fijne dag gehad.
Keimoe van t gesjouw. Hup, vroeg bedje in!

1. Annemieke Korten:
    17 september 2017