2013 Kreta Sfinaria

23 september 2013 - Sfinari, Griekenland

De laatste week brengen we door aan de westkust in Sfinaria. Een kleine tussenstop in het haventje van Kissamos. We kopen een dikke pot honing van deze familie. En oi, wat hebben we een aso-huis voor ons tweeën.

We bezoeken allerlei strandjes en andere mooie plekken:

* Falasarna, mooie hoge golven!
* Ons eigen strandje in het dorp
* Elafonisi, bijzonder met roze-achtig zand. Via een doorwaadbare plaats kun je naar de overkant lopen waar schitterende duinen zijn.
* Slechte nachtrust door harde wind. We rijden naar het bergdorpje Polyrinia. We kopen wat bij de olijhoutbewerker en eten heerlijk in een huiskamerrestaurant.
* Via zeer mooi landschap naar Milia, een zelfvoorzienend bedrijf.
* Een heftige tocht over een 8 kilometerlange hobbelweg. Maar dan kom je ook ergens! Balos. Wat een geweldige aquatint, dat zeewater!
* Met nog een paar uurtjes strand nemen we laatste dag afscheid van het ZEER MOOIE Kreta!  Meer divers en bijzonder dan we hadden verwacht.