2014 Vietnam Ho Chi Minh City

24 april 2014 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Jaha, daar is ze dan met een berichtje vanuit een very hot Vietnam. N goede reis gehad. Luxe, want ik had 2,5 stoel, dus languit liggen lezen en slapen. Aan de andere kant een Fins meisje, dus af en toe ff leuk contact. Een lange vlucht, maar na 2 dagen hier, kan ik al zeggen dat ik t er voor over heb! Uit t vliegtuig, allemaal kleine mensjes met zwart haar bij de uitgang. Chaos. Gelukkig stond er eentje mijn naam op t bord. Ook al was t met 2 nn-en, ik snapte toch dat ik dat was! Onderweg de eerste indrukken opgedaan. Heel veel brommertjes, echt heul veul! En allemaal van die helmpjes en monddoeken voor. Er blijft soms weinig gezicht over. Niet alleen tegen de smog maar ook omdat men niet bruin wil worden. De witte teint is een teken van welvaart. Dit levert soms bizarre dingen op: sokken in teenslippers, paraplu tegen de zon, trainingsjackies aan bij deze hitte. Ongelooflijk! Kleurig straatbeeld, de dames met de punthoedjes en de pyama's aan. En de verkoop van alles en nog wat. Leuk!

Hotel Pink is echt top! Eerst een dutje, de buurt verkennen met een vers ananassapje. Eind van de middag gaan ze hier in het park sporten: badminton en balletje hoog houden, met zo'n plastic bal met gaatjes. Als je het niet goed doet: opdrukken maar! En dat met die hitte! Een ouder meneer heette mij welkom in zijn land. Hij kon nog wat Frans spreken n.a.v. de geschiedenis. Ben ik in Vietnam, eet ik de eerste avond Indiaas. Maar zo lekker, zo'n talischotel! Slapen ging wat lastig, beetje onrustig en warm. De jetlag.

Ontbijtje, een fijne. Daarna in een relaxed tempo door de stad: de kathedraal, het operahuis, paleis, alles alleen van buiten. In het oude postkantoor geweest, mooi gebouw en daar alvast de postzegels gekocht. Nu de kaartjes nog. :-)

Natuurlijk mijn eerste Pho gegeten, de beruchte rundvleesnoodle soep. Smaakte lekker in de overdekte markt. Op de hoge toren van een financieel gebouw, 262 meter, uitgezien over de hele stad, de zon ging net onder. Mooi! Nog een meisje een ballon in de hand geduwd, omdat ze zo leuk naar mij zwaaide. Haar pa had het niet eens door. ;-) Vandaag weer lekker gegeten: springrolls!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl