2014 Vietnam Mekong

26 april 2014 - Mekong Delta, Vietnam

Een echt groepsreismens ben ik niet. Maar ik heb een mooie 2-daagse trip naar de Mekong gehad. Eerst een bezoek aan een pagode, met gigantisch grote budha's. Verder gezien hoe honingsnoepjes worden gemaakt. En over de Mekong gevaren in een grote en later kleinere boot door de klongs. Jaha, Dinie met zo'n puntmuts op: charming. Maar het helpt wel tegen de zon!

Traditionele mStraatmarkt in Can Tho met heerlijke gerechtjes!uziek gehoord en honingthee geproefd. Aan het eind van de dag slapen we in een hotel in Can Tho. Met een klein groepje struinen we het straatmarktje af, op zoek naar lekkere happies. Dat lukt zeer goed! Als afsluiting nog een drankje op straat, zittend op kleine plastic krukjes, met de oren tussen de knieën. N schattig klein meisje gaf ons handkusjes.

Vroeg eruit, het is al super warm, op naar de floating market. Niet toeristisch hier, maar echt voor de lokale bevolking. Super leuk en mooi om te zien! Ik bleef maar plaatjes schieten!
Een dutje in een hangmat. Daarna lieten ze zien hoe de rijstvellen hier worden gemaakt, warm en zwaar werk. Ik geniet van de oevertaferelen. Sommige Nederlanders zouden zeggen: 'wat 'n pruttel!' Maar ik vind het geweldig om hier rond te lopen en deze zo andere wereld, te ruiken, zien en proeven.