2014 Vietnam Sapa 1

9 mei 2014 - Sapa, Vietnam

Hoog in de bergen klinkt een lied...

Woensdag 7 mei
Mij 's morgens laten verwennen met een massage. Lekker! Daarna luxe met de taxi naar het vliegveld richting Hanoi. Daar stond de chauffeur met een bordje: Dinie. Het hotel zit in de oude wijk. Echt hele smalle pandjes in poepie drukke straatjes, in dit geval de ijzerwarenstraat. Hoezo vakantie? Bij aankomst hartstikke druk: treinticket naar Lao Chai regelen, geld pinnen, soepie eten op straat, voedsel inslaan voor de lange treinreis en via internet een hotel boeken in Sapa. Hup slapen, want 4.45 eruit. De trein vertrekt 6.10.In de vroege ochtend de trein

Vrijdag 9 mei
In Sapa, een klein, inmiddels flink toeristisch dorpje, 1650 meter hoog in de bergen in het Noorden. Zeer mooie natuur! Wel een hele trip om er te komen. Een treinreis van 10 uur van Hanoi naar Lao Chai, dicht bij de Chinese grens. Daarna nog een uur in een minibusje. Waar ik VEEL te veel voor betaald heb! Grrrr....
Mooie uitzichten hier over de rijstvelden, nu niet knalgroen, want ze zijn net geoogst. Dit alles afgewisseld met veldjes met groenten en herkauwende buffels. Wauw!
Ook erg mooi zijn de dames van de minderheden hier. De Hmongdames zijn het brutaalst en zeuren de hele dag door: 'Madame, you shopping? Maybe tomorrow? Where you come from? '
Jullie hebben nu buien op je kop in Nederland, maar troost je, hier ook. De dames waren erg onder indruk van mijn Xenos-poncho!  Onder het genot van een bakkie gember-kaneelthee samen met Alan en Maria uit Engeland, hebben we plannen gemaakt voor de komende dagen.