Bangkok 27 maart

28 maart 2016 - Bangkok, Thailand

Goed ontbijt en achterop de motortaxi naar t kantoor van de fietstour-organisatie. T drupt nog n beetje en is bewolkt, heeft geregend vannacht. Taximan wist t niet precies maar met vragen is t gelukt. Een groep van 19 personen, best groot. Maar erg leuk! Op n knalgele fiets (met mandje!)
*door hele smalle stegen
*bijna over de tenen van mensen
*met de ferry naar de overkant
*struinen over n bloemen/groothandelmarkt
*stop bij n Chinese tempel
*drankje en chippie in n heilig park waar de moeder van de koning is geboren (zij is belangrijk geweest voor de positie van de vrouw:ging studeren in t buitenland)
*tempel met n grote zittende gouden budha, waar wij individueel bloemen hebben geofferd. En 3x op de gong geslagen want dat brengt geluk!
Zeer geslaagde tocht!

Terug wil ik met de tuk tuk. Die dropt mij bij n skytrainstation (bovengrondse metro) en zegt dat ik er ben. Mooi niet! Moet nog n flink stuk. Met de plattegrond in de hand en 1x overstappen kom ik weer thuis! Makkelijk dat t hotel gelijk aan n lijn ligt.

13.00 t regent! Ff chillen op de kamer. In de vanmorgen onder de deur doorgeschoven Bangkok Post stond ook de herdenking van Cruijff bij de wedstrijd NL-Frankrijk.

Op naar t Jim Thompson huis. N oud huis van n man die de Thaise zijde groot heeft gemaakt. Of ik nu iets gemist heb, zag alleen maar n grote winkel. In de buurt zou n outlet zijn. Dat leek Dinie-is-dol-op-sjaaltjes-en-kussens wel wat. Ben ik er eindelijk...nee is niet meer hier. Andere locatie. Plan B: naar een Sri: Indiase Hindu tempel. Vind ik altijd erg mooi. Rustig poos gezeten. Binnen geen foto's helaas.
In n super modern en dus duur tentje mijn plannen voor morgen uitgestippeld.
Doei doei!

1. Wim: