Bangkok 28 maart

29 maart 2016

Vroeg eruit. Met de skytrein richting t noorden om n stukje met de boottaxi te gaan. Om bij de pier te komen...dat wss ff wat. 4x gevraagd en bleek dus 3x verkeerd gestuurd te zijn. Uiteindelijk met de motortaxi scheurend naar de pier. Maar goed dat ik niet bang ben, hard scheuren, ik geen helm, zigzaggend tussen de auto"s. Boottaxi is altijd leuk! Uitgestapt bij Chinatown. En daar de hele dag rondgelopen....rondgeshopt. ;-).
Douchen, inpakken, voor 18 u uitchecken. Hapje Vietnamees gegeten. Spelletje yahtzee in m'n uppie. En met de skyline naar t vliegveld.

Goede vlucht gehad. Nog n beetje geslapen. De schat van n grondsteward had mij n riant plekje bezorgd. Met de stoel naast mij leeg. Bofferd!

Fijne Bangkokdagen. Een hele mooie reis! Enige minpunt: soms echt te warm. :-).

Wat mij opviel:
* meer langere maar ook dikkere Thaise mensen
* veel nieuwe moderne zoete tentjes
* minder stokjes maar alleen lepel en vork
* wat zakelijker allemaal dan in 2002. Ze zijn meer gewend aan buitenlanders en minder nieuwsgierig
* overal wifi
* muziek is allemaal moderne pop met veelal Engelse tekst
* in metro bus vliegtuig etc. De Thai slaapt of is in de weer met de mobiel.