Corfu 3

24 april 2018 - Vatos, Griekenland

Deze keer richting t zuiden. Onderweg komen we n processie tegen: de fanfare, de Papa van de kerk en de rest van t dorp. Grappig. N klein kanaaltje is niks an (Lefkimi) maar de kleine vissershaven Petriti vinden we super. Komt me bekend voor. (Dat kan kloppen, er al n keer geweest met A. :-)). Er lekker geluncht en t visje Bordetto, schorpioenvis in n rode saus, 's avonds in Boukari smaakte ook overheerlijk.

We zien veel bloemen die we niet kennen. Als Gerrit of Gerard nu in de buurt waren...;-).

De must see van Corfu ook bezocht; Achillion. Paleis van Sissi! Al n keer eerder geweest maar t blijft prachtig. Met t stel achter de toonbank, bespreken we tijdens onze lunch de economie v onze landen. We krijgen stuk taart mee. Aardig he!
Bij Mirtiotissa beach ff gekeken bij t klooster daar. N bijzonder mooie plek.T wordt donker, al weer tijd om naar huis te gaan.

Deze dag in bejaardentempo tuffend door allerlei dorpjes. Erg mooi! Onderweg paarden aan n touw in t gras onder olijfbomen. Prachtig! Tuurlijk ff aaien en de stukjes appel vonden ze lekker. ;-).
In Viros n bezoekje aan de begraafplaats bij t kerkje. Atijd n mooi gezicht, hier verse en kunstbloemen door elkaar.
N koffie/thee op t pleintje in Kastelani, omzoomd door schitterende Callistemon bomen met hun rode 'borstels'.

Wanneer we de auto in de berm zetten stuiten we op n spitse stronk: pang! Lekke band. N vriendelijke Griek met zoon helpt ons de reserveband erop te zetten. We rijden naar n garage die ons helaas niet aan n juist nieuw exemplaar kan helpen. Dan morgen er maar verder naar op zoek.
Als afsluiter nog ff naar Glifada beach. Lekker de zon op je kop en dat t dan niet te warm is. We hadden hier graag willen eten maar zitten nog voor t seizoen, waardoor niet alles open is. In Pelekas smaken de mezes ons ook goed. Trustuh!