Algarve 14

30 september 2025 - Santa Catarina da Fonte do Bispo, Portugal

Di 30 sep

Qua weer is t deze dagen wat lekkerder, 24 graden met een noorder windje. Als we 4 weken vakantie hadden gehad, had ik vandaag n rustdag genomen. Maar ja, nog 2 daagjes hier. Dussss via n binnendoorweg met kassen, naar Faro, de hoofdstad van de Algarve. 

1000046584

De Igreja Sao Francisco is echt supermooi, overdadig en alles is goud wat er blinkt. Fotograferen mag helaas niet. 

10000466081000046599

Een chique bankgebouw, winkeltjes en gehaakte doeken over de straat.

100004664110000466521000046651

We eten vegan/vegetarisch bij Vida Leve Vegetariano. Grappig tentje met het eten in buffetvorm. 1 van de dames achter ons is jarig: we zingen enthousiast mee en doen nog ff 'Zij leve hoog' voor haar. De Hiep Hiep Hoera valt in de smaak. Bij de sterke drank (rondje van t huis) kiept ze 'm achterover begeleid door de Hiep Hiep! 🤣 Het eten was trouwens heerlijk! 

10000466791000046667

10000466701000046660

10000466761000046659 1000046675

Vervolgens zitten wij mooi klaar voor de fado gitaarmuziek, maar... we zijn de enigen. Voor 2 gaat ie niet spelen, helaas. 

1000046691

De stad heeft nog n oud gedeelte met oude stadspoort.

1000046631

Het vliegveld ligt dichtbij: je ziet en hoort de grote vogels echt laag overvliegen! 

1000046702

Ik plof met e-reader op n bankje in het park. J maakt n extra rondje. O.a. de kapel met de ossos (Botten en schedels van monniken. Bizar maar waar. Bedoeld om de vergankelijkheid te benadrukken en de noodzaak om een goed leven te leiden).

1000046719

In de grote kathedraal Sé, ook weer veel overdaad. (Foto's mogen niet, hoewel veel toeristen zich daar niets van aantrekken). Ook hier n kleine kapel met ossos. Toch n beetje bizar idee.

10000467231000046726

We beklimmen nog de klokkentoren waar irritante Aziatische dames ontzettend druk zijn met elkaar te fotograferen. Irri. Maar goed, de view is mooi over de lagune en de stad. 

1000046732100004676110000467511000046730

10000467421000046754

Via ieniminieweggetjes naar huis, sta je in 1x in de file: wegwerkzaamheden. J heeft nog de moed om n salade in elkaar te flansen thuis, die we buiten voor t huis oppeuzelen. Morgen de laatste dag! Maar s ff nog relaxen dan?! 😉

Foto’s

2 Reacties

  1. Harry:
    1 oktober 2025
    Wat een mooie reisverslagen. We hebben er van genoten. Harry en Gerard
  2. Edith Velthausz:
    1 oktober 2025
    Geniet nog van de laatste zonnestralen en goede reis terug!