Corfu 5

30 april 2018 - Vatos, Griekenland

Vandaag n relaxte, zonnige en warme dag aan t strand van Pelekas.

Eerst waren er plannen om naar de hoogste berg van Corfu te gaan. Maar dit betekent veel in de auto zitten over bochtige wegen. Beetje jammer met de onverwachte 30 graden in april. Naar de beach hadden we gisteren al gedaan dus tuften ze weer door allerlei dorpjes. In Agi Deka n hartstikke leuke lunchplek gevonden. Kleurig met allerlei bloemen en uitzicht op t Achillion. Prachtig!
Vervolgens eigenwijs zo"n leuk klein weggetje proberen. Bijna de knalpijp eraf, de weg is echt te slecht dus hup weer terug! Olijfbomen met blommetjes eronder. Maar ook veel autowrakken, gewoon in berm of weiland. Geweldige uitzichtpunten en weer " nieuwe" blommetjes ontdekt. Bij n rotsbaai in Pentati de pootjes in zee. J heeft zelfs ff gezwommen. In dit dorp ook homemade gerechten gegeten bij Angela's. We krijgen nog 2 sinaasappels en citroenen mee. Leuk hoor.

De laatste dag er nog ff van genieten! Bloedje warm al als ik in de vroege ochtend naar de super loop. We rijden naar Ermones beach. Beetje wolkjes zelfs, voor t eerst deze vakantie. Nog 1 griekse salade en visje als afscheid. We wilden kijken bij t Engelse kerkhof, schijnen prachtige wat verwilderde bloemen te staan. Maar t is gesloten, jammer. Dan nog kijken hoe de vliegtuigen de baai in vliegen en op de korte landingsbaan van Corfu tot stilstand komen. Ze scheren over n wit kloostertje, klein eilandje en bootjes. Een mooi gezicht.
Staand in lange rijen en met wat vertraging nemen we afscheid van Corfu.
Dag mooi eiland! Tot ziens? Tot ziens!

1. Anyta Mulder:
    30 april 2018
    Goed reis terug Dinie en Jan. Ik heb weer genoten van je mooie reisverhalen.
    Liefs!
  2. Bob:
    2 mei 2018
    Een heerlijke lome luie zomerse vakantie zo te lezen. Benieuwd naar de fotootjes! :-)