Bretagne 11

15 september 2023 - Trégastel, Frankrijk

Vrij 16 sep

Een rustige start deze morgen. J gaat eerst nog ff alleen n stukkie lopen. Ik chill lekker bij t huisje.

20230915_145457

Eind van de dag met n rijstsalade onder de arm naar t strand. Nog even genieten van de kust, deze laatste avond hier.

Zit je romantisch naar t laatste stukje van de ondergaande zon te kijken op t strand van Ploumanac'h: komt er n stel Russen aan. Volume 888, de tas naast mij neerploffen en gewoon voor ons gaan staan! Aju paraplu! We rijden nog snel naar de baai van Ploumanac'h waar we genieten van de felgekleurde bootjes, n zachtgekleurde lucht en de lampjes van de straatverlichting.

20230915_203634

Thuis de koffer alvast volladen. Nog 1 bakkie thee buiten tot we worden weggejaagd door regendruppels. Dan maar naar bedje. Morgen, met n leuke tussenstop, naar huis 2 in Locronan.

Bonne nuit!

Oh ja:

• Ze hebben hier meer rotondes dan in NL!
  • En...allemaal fijne drempels om je tot 30 km te dwingen in de dorpjes
  • De meeste Fransen groeten bijzonder aardig
  • Religie is hier nog steeds erg belangrijk: supergrote kerken in kleine gehuchtjes
  • De taal, de menhirs/rotsen/stenen èn de bouw van de huizen doen Keltisch aan.

1. JanO:
    16 september 2023
    Gaat lekker mooie sceneries tot nu toe! Goede reis naar jullie volgende bestemming.
    Beaj vat! Gr JanO
  2. Mieke Voskamp:
    Gaaf, behalve die Russen. Benieuwd naar t vervolg, groet
  3. Bob:
    16 september 2023
    Russen of Oekrainers? ;-)